Fortsätt till huvudinnehåll

Göteborg audio society kväll!

Tack till dom som kom igår kväll för att lyssna och lära om LINN DS.

Ingen i deras sällskap har DS med jag tror alla har bra anledning hemma ... finns LP12 och en kille som har Quad ESL till exempel. Tror att ägare till Supra Kabel finns i deras gäng med tyvärr inte med igår kväll.

Det var riktig cool för mig att snacka om hela koncept med LINN från Ivor, fabriken till Källa först. Vi koncentrerad på DS och gick genom DS sortiment från Sneaky - KDS med MP3, CD & Studio Master. Det finns många som är LINN skeptisk och jag vet inte varför men det bli väldigt lät att tar dom över snabbt ner dom lyssna på DS och roligt för mig. Hela DS sortiment imponerad och CD snart glömt bort som nån form av konkurens för DS ner det gäller ljudet, även om funktion är helt fantastiskt fördel också.

Super cool att spela 109 med 6100 och SDS - fantastisk! Studio master och LINN's eget inspelning van med våran Klimax DS, KK, K-twin och 242 och jag tror det finns inte så många stället ner det låter så bra som här i butiken, även om vi har lite för mycket ljud från utomhus. Det är alltid roligt ner HiFi blivit glömt bort och menisker vill bara köpa musik som vi spelad ... så är det ner man har lyckad med en presentation och LINN produkter har gjort jobbet!

Jag hört ordet fantastisk ganska ofta och kommentar om ljudet så nära analogt :) Jag blivit glad! Stort tack till G.A.S och jag ser framåt att köra en kväll igen nån gång ... MVH Martin

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

My first impression of LINN's NEW Akubarik's

Firstly I am all in favour of compact systems so for me it's a great advantage that they are fully active. Technical information you can get from the designer on the following video link http://vimeo.com/search?q=akubarik I can pick a few points about the design. I don't like blue lights ... I'd hoped it would be smaller to fit more of my customers that have smaller rooms and apartments with neighbours. But actualythey look great, very tidy indeed. A good start and very interesting but how do they perform? The obvious reference systems are Akurate 242 Aktiv with LINN Akurate amps or Klimax 350A's reference speakers. Straight off the Akurate 242's can't compete on the bottom end. The Akubariks deliver controlled base no matter the volume. Whether the 3k array performs better than on aktive 242, I don't know but it's probably quite similar. It is very good. It's all very good and well balanced. At no point did I experience any issues with frequ

It's that time again ... Vinyl fabriken färdigt, Linn shop påbörjat ... nu kör vi :)

https://www.instagram.com/spinroadvinylfactory/

Visit the LINN factory with us

Det var länge sen vi besökt LINN fabriken och Jag tycker att det är snart dags! Om ni vill följa med (troligtvis sent April, tidigt i Maj) skulle det bli fint  :)   Anmäl till martin@peoplesandschmidt.com eller ett FB meddelande funkar också. Vill kolla intresse först men redan har en bokade. Vi tar en besök till en Whisky destilleri tycker jag och tar in lita av den berömde Skotska naturen.